jom ikut saya..saya ikut awak balik..=)

EXCHANGE LINK.tolong tinggalkan jejak anda disini untuk sy jejak anda kembali.TQ.=)

tolong click nuff nina

Thursday, November 25, 2010

VIDEO PERCINTAAN ELYANA

Elyana pelakon & penyanyi
OMG.i da jadi isteri orang






Elyana popular dalam cerita dunia baru.memang best.Elyana ,23tahun bernikah dengan pilihan hatinya Khairul 35 di Duchess Place.Dinikahkan oleh bapa Elyana sendiri, Emrizal Shamsuddin.
Elyana atau nama sebenarnya Erneelya Elyana Emrizal, 23, menerima mas kahwin RM80 dan hantaran RM22,000. Beberape foto yang dicuri dari CIK GOOGLE.hehe

Nina nak download video pernikahan Elyana dengan Video kisah cinta dorang tapi ade problem pulak.kenape tah xleh nk download.SORI.So,nina bagi link korang taip kat facebook CST PRODUCTION.kat situ korang pergi klik kat video.Then bleh tengok video Elyana.Rugi sape tak tengok sebab video dier cun babe.Memamg idaman setiap insan...hahahaha...video dibuat oleh CST PRODUCTION.dorang nie memamg pakar bab video or gambar orang kawin.Tapi kalau client ade yang nak upah dorang buat video akikah anak pon diorg boleh buat..HASIL MEMBANG TERBAIK.dekat youtube pon ada video dari CST PRODUCTION.


nie video percintaan yang nina cakap tu:



sape-sape nak tau pasal CST PRODUCTION klik kat link nie-->http://www.cstproduction.com/

kat web site nie pon ad video percintaan elyana yang di lakonkan semula oleh elyana dan khairul
http://cstproduction.com/v3/

P.S= mereke pon buat video kawen untuk DATIN ummie aida & suaminye.pAGE 2(6/6)

Tuesday, November 23, 2010

WANI ARDY-orang kecil

WANI ARDY






songwriter, scriptwriter & fulltime lecturer.


Lagunya bersahaja,santai & relax tapi penuh makna.Mostly orang yang berkunjung ke blog nina suke lagu yang tengah korang dengar nie.so,entry kali nie nina wat pasal chord guitar lagu orang kecil by WANI ARDY.


sebagai guide korang boleh tengok video nie..ENJOY=)



ORANG KECIL
Oleh Wani Ardy

C Em Am G F
Hari ini ku lihat awan biru dan hijaunya dedaun
C Em Am G F
Ku lupa betapa indahnya kehidupan yang sebenar

Am G F Am G F
Tersesak dalam cita, diuji dan diduga

Dm G
Namun aku ini hanya orang kecil


C G
Jauhnya cinta, jauhnya bahagia
Am Em
Lelah gelita, kosongnya jiwa
F C
Ku impikan bulan, ku terjatuh di bintang
G C
Bersyukur apa ada, ku kan sampai ke sana

Hari ini ku lihat teman ku dan separuhnya bersatu
Ku lupa betapa indahnya kehidupan yang sebenar

Tersungkur bangun lagi, komplikasi duniawi
Namun aku ini hanya orang kecil

BLOG WANI ARDY: http://waniardy.com/

Sunday, November 21, 2010

OBESITI

"FAST TO EAT,FAST TO DIE"







makan makan makan....

ye,orang malaysia suke makan...pagi petang siang malam...betol x?..hoho

so,malaysia sekarang ada satu masalah dimana rakyatnya 29% penduduk dewasa mempunyai berat badan yang lebih dan 14% mengalami obesiti. Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menganggarkan bahawa pada tahun 2015, secara kasar 2.3 bilion penduduk di dunia akan mempunyai berat badan yang lebih dan 700 juta penduduk dunia akan mengalami obesity.

antara risiko yang boleh dihadapi oleh pesakit obesiti ialah
1. Diabetis,
2. Darah tinggi,3. Penyakit jantung,
4. Kegagalan sistem pernafasan ,
5. Kegagalan system perkumuhan6. Kanser dan sebagainya.

Faktor- faktor yang menyebabkan obesiti

1. Keturunan dan faktor genetik
2. Tiada senaman yang mencukupi
3. Nutrisi yang tidak seimbang/ Pengambilan makanan dengan kadar yang banyak
4. Hormon
5. Pengambilan ubat/ Rawatan
6. Virus

ini adalah BMI(body mass index) dimana kita boleh check dengan mengira BMI samada normal atau tidak dengan [(berat,KG) X (tinggi kuasa dua ,M)]


Kementerian telah melancarkan piramid makanan yang baru pada setelah menyedari rakyat malaysia ramai yang mengalami obesiti.


"BARU"



"LAME"

So,beza piramid makanan baru dan lama bezenya pada bhgian sayur dan buah serta jumlah hidagan (per serving).size hidangan untuk karbohidrat dikurangkan menjadi 6.Piramid makanan digunakan untuk merancang gaya hidup yang sihat.So,bukan untuk orang diet sahaja.Kadang2,orang yang kurus pon ada penyakit.contohnya mcm high cholesterol.Rajin2 lah pergi buat blood test..

Lepas ni kita kene minum air banyak,kurangkan pengambilan karbohidart,lebihkan pengambilan fiber,kurangkan gula serta garam dan amalkan gaya hidup sihat.(macam doctor dah..hahaha)


LOVE,
nina.

Saturday, November 20, 2010

Entry untuk orang yang nak pergi interview @ amik kuiz








Tengah taun aritu nina ad apply biasiswa yayasan bank rakyat.isi online tapi main2.hahaha.baru2 ni nina dapat sms dari bank rakyat.die suro bwat kuiz kat web site die.ingat kan da tak dapat sebab bulan 6 buat tapi bulan 11 bru tau result tu pon kene wat kuiz.kalo kuiz ni lepas bru leh interview.so,nina pon jawab kuiz tu dengan sambil lewa dengan tidak menaruh sebarang harapan..hahaha...

before jawab die ad gtau suro ulangkaji maths and bi SPM&PMR.then ad soalan pasal bank rakyat,soalan pengetahuan am dgn soalan kreatif satu.soalan ad 41 jawab dalam masa 40 minit(kalo xsilap..hoho)..15 novmber pukul 12 tgh malam tarikh tutup.nina try access web site yayasan bank rakyat punye la payah..at last dapat...

Nak di jadikan cerita ada satu soalan ni dier tanye pasal siapakah lelaki terpendek yang masuk genius world records 2011(dlm hati..ak nak jwb ap..betol ke soalan nie..kenape 2011...seb baik objective...nak search kat tenet lambat sebab mase berjalan)
.so antare jawapan yang diberi ialah

A) edward nino
B) He pingpong
C) He Pingping
D)(xingat)
Dengan ikot logik akal biasa nya orang asia rendah..so mesti jawapan antara B atau C...tp B tu cm sedap je..dengan pantas tanpa membuang mase sy menekan HE PINGPONG.hahaha..suke2 je.selepas tamat menjawab.nina pon search di goggle...malang nye jawapan nina salah sebab EDWARD NINO jawapan nye. name saye EDWARD NINO bukan EL NINO

He pingpong xwujud.He pingping pon penah masuk genius world record 2009 tapi dah mati pada tahun ini. He Pingping yang setinggi 75 sentimeter telah meninggal dunia di Rom, Itali pada Sabtu lalu kerana komplikasi jantung,.Pingping yang berasal dari China dan kerdil sejak kecil akibat penyakit tumbesar terbantut.

he pingping


Edward Nino Hernandez,24 tahun berasal dari colombia diisytiharkan secara rasmi sebagai lelaki paling pendek di dunia oleh Guinness World Records. memiliki ketinggian 70 sentimeter, tinggi sedikit daripada sebuah beg bimbit dan beratnya hanya 10 kilogram.

"Nino nak makan jangan la kacau"



sebagai rakayt malaysia kite wajib tahu siapa perdana menteri malaysia.ni pon termasuk dalam soalan pengetahuan am kuiz tu..HAHAHA...

PM 1:Y.T.M Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj Bapa Kemerdekaan 19571970
PM 2:Tun Abdul Razak bin Haji Dato' Hussein Bapa Pembangunan 19701976
PM3:Tun Hussein bin Dato' Onn Bapa Perpaduan19761981
PM4:Tun Dr. Mahathir Mohamad Bapa Pemodenan 19812003
PM5:Tun Abdullah Ahmad Badawi Bapa Pembangunan Modal Insan 20032009
PM6:Dato' Seri Mohd Najib Abdul Razak 2009–kini

ada juga soalan bola sepak.dia tanye siapa menang piala afrika 2010.nina terkebil2 memikirkan jawapan.Sejujurnya nina tak suka bola kalo bace surat kabar bahagian sukan tak pernah sentuh.hahahaha.

spain juara piala afrika 2010

**pengajaran:lepas ni kena banyak membaca,,hoho

smoga entry kali ini memberi ilmu kepada anda smue.=)


LOVE,
nina

Thursday, November 18, 2010

kesan susu soya(side effect of soy milk)






susu soya atau lebih dikenali sebagai "soybean milk".kebanyakan rakyat malaysia menggemari susu soya.orang kate susu soya kandungan protein die tinggi.susu soya juga dijadikan pengganti kepada pengidap lactose intolerance(seseorang yang tidak boleh minum susu lembu).susu soya juga popular kepada orang yang mengamalkan diet sayuran(vegan diet).tidak dinafikan rasa susu soya sangat sedap.



tapi,tahukah anda bahawa susu soya ada kesan sampingan yang lain?..

susu soya diperkenalkan oleh amerika.mereka telah membawa prodak susu soya ke negara asia.tetapi ramai dianta kita tidak tahu mengenai kesan nya kepada tubuh badan.susu soya mempunyai Phytic Acid.phytic acid akan mengurangkan penyerapan mineral dan vitamin seperti calcium,iodine,iron.Kepada ibu mengandung diharap dapat mengelakkan dari minum susu soya bagi mengelakkan kekurangan mineral kalsium dan iron.Satu kajian telah dibuat dimana mereka telah menemui isoflavones , ia merupakan penyebab kepada penyakit leukemia dan kanser payudara.Pada tahun 2008,satu kajian telah dibuat dimana mereka menemui lelaki yang mengambil diet yang berunsurkan soya menghadapi kekurangan penghasilan sperma.saintis menemui penyebabnya berkaitan dengan kandungan isoflavones yang ada pada diet yang berunsurkan soya.


Bagi mengatasi masalah ini,disarankan supaya anda minum "organic fermented soy milk" ini kerana susu soya itu telah melalui process fermentasi.produk yang berasas kan soya yang masih selamat di makan ababila product itu melalui process fermentasi seperti tempeh dan kicap.susu soya masih boleh diminum tetapi perlu di ambil pada kadar yang sedikit. .

semoga entry kali ini memberi pengetahuan kepada anda semua.
amalkan pemakanan yang sihat

LOVE,
nina
.=)

Monday, November 15, 2010

kasut terunik di dunia


kesian labah2 dalam tu...kasut ni xsesuai untuk pencinta serangga.

kasut nie sesuai untuk orang yang suke main game..da abes main leh simpan situ..haha

oh please,macam geli je nak pakai.....hoho
cute nyew~~

macam selipar jamban zaman kayu je..haha

wondering,macam mane nak pakai..rasenye xsempat nak pakai da rabak..hoho
macam sakit je~
sape pakai ni kompem tahan berak o kencing..hahaha
kalo cmni baik xpayah pakai kasut~~
dah macam kat new zealand dah....hheeeeeeeeeee
tak pasal2 ikan jadi mangse...
da macam ular....
macam bot mainan je..haha

design da ok,tp bahagian tumit tu rumit lah...hoho.....~~



Thursday, September 2, 2010

sorry all`s

assalamualaikum,
rasenye da lame giler nina xbukak blog nie...setelah beberape bulan menghilang...sori sangat...bukan xnak update but nina sangat busy dengan assignment test and quiz....tak sangke dgree nie hidup lebih mencabar...hehehe..sempene bulan ramadhan nie...da nak masuk syawal da...sekejap jekan rasenye mase berlalu..nina nak ucapkan selamat berpuase n selamat hari raye maaf zahirr dan batin buat smue blogger2...=)
post kali nie nina nak share CHORD GUITAR my favorite song: SUARA KU BERHARAP dari hijau daun.but nina rase lunamaya pnye version best jugak..enjoy~~




Chord Hijau Daun Suara ku berharap

[intro] D Bm G A

D
Disini aku masih sendiri
Bm
Merenungi hari-hari sepi
G
Aku tanpamu
A
Masih tanpamu

D
Bila esok hari datang lagi
Bm
Ku coba untuk hadapi semua ini
G Em D
Meski tanpamu meski tanpamu

Bm F#m Em
Bila aku dapat bintang yang berpijar
Bm F#m Em
Mentari yang tenang bersamaku disini
Bm F#m Em
Ku dapat tertawa menangis merenung
Bm A
Di tempat ini aku bertahan

[chorus]
D Bm
Suara dengarkanlah aku
G D/F# Em
Apa kabarnya pujaan hatiku
A Bm
Aku di sini menunggunya
G F#m Em A
Masih berharap di dalam hatinya

D Bm
Suara dengarkanlah aku
G D/F# Em
Apakah aku slalu dihatinya
A Bm
Aku di sini menunggunya
G F#m Em A
Masih berharap di dalam hatinya

D
Kalau ku masih tetap disini
Bm
Ku lewati semua yang terjadi
G F#m Em
Aku menunggumu
D
Aku menunggu

[intro] Bm A G D A G
Em F#m G A

D Bm
Suara dengarkanlah aku
G D/F# Em
Apa kabarnya pujaan hatiku
A Bm
Aku di sini menunggunya
G F#m Em A
Masih berharap di dalam hatinya

D Bm
Suara dengarkanlah aku
G D/F# Em
Apakah aku slalu dihatinya
A Bm
Aku di sini menunggunya
G F#m Em A
Masih berharap di dalam hatinya