jom ikut saya..saya ikut awak balik..=)

EXCHANGE LINK.tolong tinggalkan jejak anda disini untuk sy jejak anda kembali.TQ.=)

tolong click nuff nina

Tuesday, December 14, 2010

KAWIN-KAWIN sampai kene ROGOL

MALAYSIA-seorang budak perempuan berumur 11tahun bermain kawin2 bersama sepupunya lelaki berumur 16 tahun bertukar tragedi ngeri apabile sepupunya merogol budak perampuan itu~








"jom kite main kawin2..nak x?hehehehe"

sape tgk berita tadi?..heeeeeeeee...takotnya.main kawin2 pon boleh samapi rogol.dulu time kecik2 slalu gak main kawin2 tapi tak der lah sampia ade kes kene rogol.macam2 budak zaman sekarang.makin lame makin menjadi-jadi.kenape benede macam ni banyak berlaku.zaman dulu tak der pon jadi cmni.hishhhh..agaknye nanti zaman kite dah ade anak cmner la nasib dorang.10 tahun akan datang.mintak dijauhkan dari bende yang buruk2.mungkin ni lah yang orang kate sudah akhir zaman.

Firman Allah,
“Dan sesungguhnya Hari Kiamat itu pastilah datang, tak ada keraguan padanya; dan bahwasanya Allah membangkitkan semua orang di dalam kubur.” (Al-Hajj: 7).

TANDA-TANDA KIAMAT KECIL berdasarkan hadis

1. Penaklukan Baitulmuqaddis.

Dari Auf b. Malik r.a., katanya, “Rasulullah s. a. w. telah bersabda:”Aku menghitung enam perkara menjelang hari kiamat.”Baginda menyebutkan salah satu di antaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis.”-Sahih Bukhari

2. Zina bermaharajalela.

“Dan tinggallah manusia-manusia yang buruk, yang seenaknya melakukan persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang.”Sahih Muslim

3. Bermaharajalela alat muzik.
“Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan dan perubahan muka.” Ada yang bertanya kepada Rasulullah; “Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?” Baginda menjawab;”Apabila telah bermaharajalela bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi-penyanyi wanita” – Ibnu Majah

4. Menghias masjid dan membanggakannya.

“Di antara tanda-tanda telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegah-megahan dalam mendirikan masjid” – Riwayat Nasai

5. Munculnya kekejian, memutuskan silaturrahim dan hubungan dengan tetangga tidak baik.
“Tidak akan datang kiamat sehingga banyak perbuatan dan perkataan keji, memutuskan hubungan silaturahim dan sikap yang buruk dalam tetangga.” Riwayat Ahmad dan Hakim

6. Ramai orang soleh meninggal dunia.
“Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang-orang yang baik dan ahli agama di muka bumi, maka tiada yang tinggal padanya kecuali orang-orang yang hina dan buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidak mengingkari kemungkaran -Riwayat Ahmad

7. Orang hina mendapat kedudukan terhormat.
“Di antara tanda-tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh Luka’ bin Luka’ (orang yang bodoh dan hina). Maka orang yang paling baik ketika itu ialah orang yang beriman yang diapit oleh dua orang mulia” -Riwayat Thabrani

8. Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnya sahaja.
“Sesungguhnya di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah manusia tidak mahu mengucapkan salam kepada orang lain kecuali yang dikenalinya saja.” -Riwayat Ahmad

9. Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang.
Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a.“Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah akan muncul pakaian-pakaian wanita dan apabila mereka memakainya keadaannya seperti telanjang.”

10. Bulan sabit kelihatan besar.
“Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah menggelembung (membesarnya) bulan sabit.”- Riwayat Thabrani

11. Banyak dusta dan tidak tepat dalam menyampaikan berita.

“Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh bapa-bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu”- Sahih Muslim

12. Banyak saksi palsu dan menyimpan kesaksian yang benar.
“Sesungguhnya sebelum datangnya hari kiamat akan banyak kesaksian palsu dan disembunyikan kesaksian yang benar”- Riwayat Ahmad

13. Negara Arab menjadi padang rumput dan sungai.

“Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeri Arab kembali menjadi padang rumput dan sungai-sungai.”

14.Seorang isteri bekerja dalam satu syarikat dengan suaminya. (Malah isteri berpangkat lebih besar)
“ Dari riwayat Ibnu Masud: "Di pintu gerbang (dekatnya) hari kiamat: Salam hanya kepada orang yang khusus (sudah dikenalinya) , tersebar dan berkembangnya perdagangan sehingga seorang isteri membantu suaminya berdagang" - Sahih Lighairihi Riwayat Ahmad

15.Manusia mewarnai rambut di kepalanya dengan warna hitam supaya kelihatan muda
“ Pada akhir zaman akan muncul suatu kaum yang mencelupi rambut mereka dengan warna hitam seperti 'bulu merpati' yang mereka itu tidak akan mencium bau syurga." - Sahih Abu Daud & Nasai

16.Jarak-jarak antara pasar menjadi dekat (menunjukkan banyaknya kegiatan perdagangan)
“ Banyaknya sifat bohong, pendeknya waktu, dekatnya jarak-jarak antara pasar-pasar." - Riwayat Bukhari

Firman Allah,

“Sesungguhnya Hari Kiamat pasti akan datang, tidak ada keraguan tentangnya, akan tetapi kebanyakan manusia tiada beriman.” (Ghafir: 59).

LOVE,
NINA

11 comments:

saiazuan said...

makin lama makin takut nk hadap dunia.. sbb manusia lebih gila dari syaitan

nama saya NINA said...

true!..like ur statement..hehehe

Tuan Penasihat said...

takut takut takut.

hanisah said...

mcm2 skrg nih..banyak sgt dah pengaruh terhadap kanak-kanak.

nama saya NINA said...

btol...tv,internet...karton pon ad yang xsenonh...

wanyusnira said...

rogol, bunuh, buang bayi.. mmg dlm paper tiap2 ari.. risau!

ASaDa RyutaRo said...

dahsyat budak tu main kawen2. itu bukan main kawen2, itu dah paksa 'kawen'. uhh..

perkongsian yang bagus.. sama beringat akan datangnya hari tersebut. :)

ASaDa RyutaRo said...

err.. bukan patut tajuk tu 'tanda-tanda kecil kiamat' ke?

grOundnUt said...

huhuhuhu...dah la kat opis ni ada suami isteri bekerja...tapi laki dia pangkat sikit dari bini dia..tapi tetap peringkat tanda² kecil kiamat...huhuhuhu...>,<"

Ikah said...

dah byk tanda2 kecil wujud...no.6 tue quite scary, kalo xde org soleh nnt..kita nak refer sape lagi..:(

cEro said...

uih!!! ganaz bdak skang ni...
tp, buat ape budak umur 16 tahun nk main kawin2 lg??
hahaha

Post a Comment